seo

Kontakta oss redan idag för en diskussion hur du vill synas på nätet. Vi hjälper dig att ta fram en hållbar strategi och lösning så att din hemsida blir synbar på google och social medier.

Grundstenarna för att lyckas med sökmotoroptimering.

Vi utför rangordningar som, on-page, backlinks och rapporter.

Kontakta oss redan idag för en genomgång av din hemsida till marknadens bästa priser.

Att kunna analysera din webbplats och dess besökare är en av grundstenarna för att lyckas med sökmotoroptimering.

Vi hjälper dig för att gå igenom hur du kan genomföra en nuläges analys.

Sökords analys, webb analys och trafikanalys som gör att du kan förbättra både din webbplats och resultat i sökmotorerna.

23 keyword tools in one.

För syns du inte så finns du inte.

Hur får jag bra placeringar på Google och mer kunder?

Nu kommer vi till den mest intressanta frågan som. 
Det allra enklaste är att börja jobba med sökmotoroptimering på ett aktivt sätt och låta ett företag (som t.ex SEOoptimering) ta hand om dina placeringar på Google och sociala media. Förenklat ser det ut ungefär såhär. Bestäm vilka mål du har med sökmotoroptimeringen.

Att kunna analysera din webbplats och dess besökare är en av grundstenarna för att lyckas med sökmotoroptimering.

Vi hjälper dig att gå igenom hur du kan genomföra följande som nedan.

Nulägesanalys, sökordsanalys, webbanalys och trafikanalys som gör att du kan förbättra både din webbplats och resultat i sökmotorerna.

Syns du inte så finns du inte.

Vilka sökord som passar din sajt.

Du tar fram data om hur många som söker på ett visst ord eller en fras per månad. Ju fler som söker efter ett ord som passar din sajt. Låt säga att det sker 1 000 sökningar per månaden på ordet “musikinstrument”. Ordet har bra relevans till din musikinstrument sajt, du kanske till och med har en undersida på sajten om just musikinstrument. Det måste vara ett sökord du vill synas på.

Sökord som är nära besläktade din sajts innehåll och utbud ger större konvertering. Konvertering kan vara antal sålda varor, antal besökare eller klick på länkarna på din sajt: det beror på vad du vill att besökarna ska utföra på din sajt. Ibland kan konkurrensen om ett sökord vara stort: det finns kanske många andra sajter som vill synas på “musikinstrument”.

Kapitel 1: Nulägesanalys

Har du precis ska börja med din sökmotoroptimering eller kanske har arbetat ett tag och nu vill ta nästa steg är en nulägesanalys en bra start.

Vad är en nulägesanalys?

Syftet med en nulägesanalys är att se över dina nuvarande förutsättningar och analysera vad som krävs för att du ska nå dina mål.

Detta bör en nulägesanalys innehålla:

Konkurrenter

Konkurrenternas positioner på de sökord som ni vill synas påHur kraftiga konkurrenternas webbplatser är (länkar)

Befintlig söktrafik

Antal besökare från organisk söktrafik. Vilka sidor som driver mest trafik

Sökord

Antal sökningar på de sökord som ni vill synas på. Konkurrens på de sökord som ni vill synas på

Webbplats

Hur kraftig er webbplats är (länkar) Övergripande analys av struktur och innehåll på er webbplats

Hur utför man en nulägesanalys?

Som du märker bör en nulägesanalys ge svar på en mängd olika frågor. Hur går man egentligen tillväga för att genomföra en?

Nedan går vi steg-för-steg igenom hur du går tillväga för att ta reda på de olika svar som en nulägesanalys bör innehålla.

Konkurrenter

Konkurrenternas positioner på de sökord som ni vill synas på

För att ta reda på vilka positioner dina konkurrenter innehar på de sökord som du vill synas på kan du antingen A) kontrollera det manuellt genom en enkel sökning på Google, alternativt B) använda dig utav ett verktyg.

Idag finns det en mängd olika verktyg som hjälper dig att kontrollera vilka positioner dina konkurrenter innehar i sökresultatet. Vi jobbar med fem program parallellt så att din analys blir 100% optimerad.